מערכות הסבה לגפ"מ - מידע טכני

מערכות ההסבה לגפ"מ מורכבות מ 3 יחידות בסיסיות: מערכת לתא המנוע מערכת לתא המטען בנוסף למיכל גז צילינדר או גלילי. מחברים, צינורות ואביזרים שונים ומגוונים.

הערה:
התקנה נעשית בצורה נקייה, תוך מינימום שימוש (ככל האפשר) בחלל תא המטען, ונוחיות הנוסעים אינה נפגעת כלל.

היקף הדרישות התקן כולל מערכת בדיקות ובחינות הכוללים:

  • הבטחת עמידה בלחצים נמוכים וגבוהים.
  • בדיקות אוטומטיות לנזילות.
  • בדיקה ואיכות עמידה בטמפרטורות שונות.
  • הישרדות בתנאים קשים.
  • בדיקות פעולה תקינה של החלקים ובדיקות מכניות נוספות.

מיכל הגז עובר תהליך נוסף של בדיקות ועמידות בעומסים מכניים ובמיוחד שרידות בזמן שריפה.

בדיקה זו נקראת BONFIRE TEST. תהליך בדיקה זה מחמיר במיוחד, בו המיכל נבדק באש חיה בטמפרטורה של לפחות 560 מעלות.

car.jpg

 
ניסיון מצטבר מעשי של עשרות שנים ברחבי העולם מראה שרכבים שמונעים בגז בטוחים לפחות כמו רכבים מונעי בנזין.
מערכות ההסבה לגז עומדות בדרישות מכון התקנים הישראלי ומאושרות לפי דגם הרכב לאחר ההתקנה. המערכות של  פייטון פרו בע"מ אושרו על ידי מכון התקנים הישראלי ומשרד התחבורה.
לדוגמא, מיכל הגז העשוי פלדה קשיחה והינו עמיד ביותר בפני כוחות המופעלים בתאונה (עמיד פי 10 יותר ממיכל בנזין רגיל).
 
מערכות הגז עמידות בטמפרטורת התלקחות גבוהה ביותר של 500 מעלות לעומת 222 מעלות במיכל בנזין רגיל.
בדופן מיכל הגז ובמערכת הולכת הגז מותקנים שסתומי אל חוזרים וכן שסתומי בטיחות המנתקים אוטומטית את אספקת הגז כאשר המנוע כבוי. בנוסף, על המיכל מותקן שסתום ביטחון המנתק את אספקת הגז במקרה של דליפת גז מן המערכת.
התקן האירופאי מחמיר במיוחד וכולל מערכת בדיקות מקיפה לכל חלק של המערכת בנפרד. כמו כן, המערכת נבדקת כמכלול להבטחת פעולתה התקינה. החלקים ותת המערכות מאושרים ומסומנים בתו תקן ECE 67R 01.